TV, bredband, telefon.

  • Föreningen har ett gruppabonnemang via Telia som heter Telia Triple Play. Det levererar bredband om 100 Mbit/s, en TV-box med kanalpaket lagom och inkluderar månadsavgiften för bredbandstelefoni.
  • Observera att samtalskostnader för bredbandstelefoni inte är inkluderade utan debiteras därutöver.
  • Som nyinflyttad måste du registrera dig hos Telia för att ta del av avtalet. Det gör du genom att ringa deras kundtjänst på 020 20 20 70 och uppge personnummer, folkbokföringsadress samt Skatteverkets lägenhetsnummer för din bostad (fyra siffror). När du registrerats kan du logga in på Telias hemsida och hitta koder till TV-boxen och bredbandet.
  • Om du har ett telefonabonnemang sedan tidigare och vill behålla numret vänder du dig till kundtjänsten. Har du inget hemtelefonnummer sedan tidigare men vill ha det gör du likadant, liksom om du vill ha ytterligare TV-boxar, uppgradera kanalpaketet eller ha högre överföringshastighet på bredbandet. 
  • Telia har försett varje lägenhet i föreningen med hårdvara i from av router, tv-box och fjärrkontroll. De tillhör lägenheten och ska hanteras varsamt. Om de går sönder på grund av oaktsamhet får du själv bekosta ny utrustning. Om felet inte är självförvållat finns en garanti. Gör i så fall en felanmälan via Telia. Garantin gäller inte om du till exempel köpt till en egen, extra TV-box.